9 Temmuz 2008 Çarşamba

Kırmızı Gömlekli Kaptan (Fıkra)

Zamanın birinde çok cesur bir kaptan varmış. Birgün okyanusta ilerlerken bir düşman gemisi görmüş: ''- Tayfalar hazırlanın, benim kırmızı gömleğimi getirin ,savaş durumu alııınnn'' diye bağırmış. Kırmızı gömleğini giyinip düşman gemisini batırmışlar.
Ertesi gün 2 tane düşman gemisi görmüşler. Yine:''-Tayfalar, benim kırmızı gömleğimi getirin, düşman gemisine saldırıya hazırlanın'' demiş. Yine kolay bi şekilde gemileri indirmişler.
Ertesi gün yine kırmızı gömlek, yine savaş durumu ve 5 düşman gemisi...
Kaptan yardımcısı en sonunda merakını yenemeyip sormuş: ''- Siz çok cesur ve başarılı bir kaptansınız. Size olan hayranlığım şüphe götürmez. Ancak şu kırmızı gömlek olayını anlamış değilim. Neden her seferinde kırmızı gömlek giydiğinizi merak ediyorum.'' demiş.
Kaptan:''- Giyiyorum çünkü kanın rengi de kırmızıdır. Eğer savaşta yaralanırsam kırmızı gömlekten yaralandığım belli olmaz, böylece adamlarımızda benim yaralandığımı anlayıp korkuya kapılmazlar. Aksi halde savaşı kaybedebiliriz.'' diye cevap vermiş.
Kaptan yardımcısı , kaptana bir kere daha hayran olarak görevinin başına dönmüş. Az sonra ufukta 15 tane düşman gemisi belirmiş.Kaptan bağırmış:''- Savaş durumu, biri benim kahverengi pantolonumu getirsiiinnn''......

Hiç yorum yok: